İZBAN, 1 Yılda İzmir`i 10 Kez Taşıdı.
Cumhuriyet tarihimizin en büyük Kentiçi Raylı Toplu Ulaşım Sistemi olarak 30 Ağustos 2010`da hizmete giren İZBAN, 2011 yılında 40 milyon yolcuya hizmet verirken, nufüsu 4 milyon olan İzmir`i de bir anlamda 10 kez taşımış oldu.
Henüz 16 ay önce, günde 12 bin yolcu ile yola koyulan İZBAN trenleri; 2011`de tren seti sayısının 43`e yükselmesi, seferlerin artması, Ata Sanayi-Aliağa hattı üzerindeki 7 istasyonun devreye alınması ve ek seferlerin hayata geçirilmesiyle birlikte kısa sürede günde 140 bin yolcuya ulaştı.
 
İZBAN`ın, 2011 yılındaki en işlek istasyonu Halkapınar oldu. İzmir Metrosu`yla İZBAN`ın entegrasyonunu sağlayan Halkapınar İstasyonu`na 1 yılda 6 milyon 482 bin İzmirli giriş yaptı. Halkapınar`ı, 3 milyon 464 bin yolcuyla Şirinyer, 3 milyon 354 bin yolcuyla Karşıyaka takip etti. Alsancak ve Çiğli ise 2 milyon yolcu barajını aşan diğer İZBAN istasyonları oldu. İZBAN trenleri, 12 aylık dönemde 60 bin 500 sefer yaparken 4,5 milyon kilometre yaparak dünyanın çevresini tam 112 kez dolaşmış kadar yol katetti. Günlük sefer sayısı 178 olan İZBAN trenlerinin, her gün katettiği mesafe ise 12 bin 440 kilometre olarak kayıtlara geçti.
 
Bir yıllık süreçte ürettiği hizmette yüzde 300`ün üzerinde büyüme kaydeden İZBAN`ın  ; 40 yeni tren setinin gelmesi, hattın Torbalı’ya uzaması, İzmir Metrosu’nun Hilâl istasyonu ile bağlanacak yeni Güney Aktarma İstasyonu, yapılacak düzenlemeler ve iyileştirmelerle yolcu sayısı daha da artacak. İZBAN hattı, yılda 200 milyon yolcuya hizmet üretmek hedefi üzere projelendirildi.