Yolcu Hizmetleri

KAYIP EŞYA
 
İZBAN trenler ve istasyonlarınızda unuttuğunuz eşyaları Salhane İstasyonu’muzda bulunan Kayıp Eşya Bürosu’ndan alabilir, bununla ilgili 0.232.398 32 32 numaralı telefonumuzdan bilgi alabilirsiniz.
 
 
YOLCU GÜVENLİĞİ
 
Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği’ne üye olan ve 2013 yılında “En İyi İşbirliği” kategorisinde büyük ödüle layık bulunan İZBAN, emniyet ve güvenlik önlemleri açısından etkin bir yol izlerken, ortak akıl ile son teknolojileri kullanır.

Güvenlik uygulamalarımızdaki birincil amaç; yolcularımızın ve personellerimizin güven içinde bulunmalarını temin etmektir.
 
Hatlarımızda alınan güvenlik tedbirleri genel itibari ile 3 ana unsurdan oluşmaktadır.
İnsan Unsuru
İstasyonlarımızın turnike ve peron alanlarında nöbet tutan resmi üniformalı güvenlik görevlileri bulunur. İZBAN’ın kuruluşundan bu güne kadar uygulanmakta olan yolcu taşıma yönergesine göre yanıcı, parlayıcı, patlayıcı vb. maddelerle istasyon ve araçlara giriş yapılması yasak olduğundan güvenlik personelleri, dedektör ile üst araması, çanta ve paket kontrolü yapmaktadır. 
 
Acil durumlarda, güvenlik görevlilerinin yanı sıra istasyonlarda bulunan diğer personeller de bulundukları alanları kontrol etmekte sorumludurlar. Olası bir acil durumda söndürme, tahliye vb. işlemleri kimin yapacağı ve hangi personelin görevinin ne olduğu hususları belirlenmiş olup, konularına göre yapmış olduğumuz tatbikat eğitimlerimiz belirli periyotlarla tekrarlanmaktadır.
Teknik Unsurlar
İstasyonlarımızdaki halka açık ve kapalı tüm alanlar, ileri teknoloji ürünü kameralar ile 24 saat gerçek zamanlı olarak izlenmekte ve kayıt altına alınmaktadır. 
Fiziki Güvenlik
Halka kapalı alanların girişlerinde yazılı uyarı panoları yer almaktadır.  Ayrıca hat üzerimizde demir parmaklıklar,  bariyerler, turnikeler ile aydınlatma sistemleri ve ikaz levhaları mevcuttur.
 
ENGELLİ HİZMETLERİ
 
İZBAN olarak işletmeciliğini yaptığımız raylı sistem hattında ‘Herkes tüm yaşamsal alanlara eşit derecede ulaşma hakkına sahiptir’ ilkesini benimseyerek engelli vatandaşlarımızın hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeleri için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.
Engelli vatandaşlarımızın istasyona geldikten sonra araca rahatlıkla binip, ulaşımını güvenli şeklide sağlayabilmesi için yapmış olduğumuz çalışmalar arasında başlıca etkin çalışan asansör ve yürüyen merdivenler,  hissedilebilir asansör ve kapı düğmeleri, engelli geçişine izin veren kapılar, hissedilebilir zemin uygulamaları, işitme engelliler için sesli uyarı, akülü elektrikli sandalye şarj üniteleri uygulamaları yer almaktadır. 
 
BİSİKLETLİ YOLCULUK

İzmirliler, artık haftanın her günü ve günün her saati, hiçbir ek ücret ödemeden, toplu ulaşımdaki raylı sistemlerde (Metro ve İZBAN) bisikletleri ile yolculuk yapabilecek.  Bisikletli yolcular sadece kendi binişleri için ücret ödeyip “tren dizilerinin ilk ve son vagonlarındaki işaretli kapılardan girerek” yolculuklarını yapabilecek.



Ulukent İstasyonu, fiziki yapısı nedeniyle bisikletli yolcu girişine uygun değildir. Bisikletli yolcularımız, yakın mesafedeki Egekent ve Egekent 2 istasyonlarımızı kullanabilir. 

ŞİKAYET YÖNETİM SİSTEMİ
 
İZBAN ile ilgili şikayetlerinizi

0.232.398 32 32 numaralı telefonumuzdan
“uzunyolunkisasi” isimli facebook ve twiter hesaplarımızdan
info@izban.com.tr mail adresimizden
İzmir Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Hemşeri İletişim Merkezi’nden (HİM)

bizlere iletebilirsiniz. 

7/24 hizmetinizdeki sosyal medya hesaplarınız çok hızlı geri dönüş için en ideal başvuru yöntemidir.