Değerli yolcularımıza ve Kamuoyuna Duyurulur.
Değerli Yolcularımıza ve Kamuoyuna Duyurudur,
Son günlerde, kendi adını duyurmak isteyen bir takım kişi ve kuruluşlar, İZBAN markasını ve medyayı kullanarak olumsuz temennilerini kamuoyuna duyurma çabasına girmişlerdir.
İZBAN,
30 Ağustos 2010 tarihinde başladığı yolcu taşıma hizmetinde,
-          11 ayda toplam 22 milyon yolcuya hizmet götürmüştür.
-          11 ayda toplam 3 milyon Kilometre yol kat etmiştir.
-          11 ay önce işletmeye başladığında, günde 12 bin yolcu taşınırken, günümüzde on kat artarak günlük yolcu sayısı 120 binin üzerine çıkmıştır.
-          Her gün, her biri 3’er vagonlu 30 setten oluşan 17 tren dizi ile 80 kilometrelik hatta, 31 istasyona 172 tam sefer ile hizmet götürülmektedir.
-          33 setten oluşan tüm filonun, her gün 3 adedi bakım faaliyetine alınmaktadır. 
-          İZBAN, bu hizmeti toplam 85 Makinist ve 60 Bakım elemanı ile 24 saate yayılmış sürede kesintisiz üretmektedir. 360 Özel Güvenlik elemanı ile de sistemin güvenliği sağlanmaktadır. Ayrıca, ofis ve idari personel ile büyümenin gerektirdiği ihtiyaçlara hazırlık için eğitimi süren her kademede personel İZBAN’da hizmet üretmektedir.
-          İZBAN Makinistlerinin eğitimi, TCDD tarafından gerekli standartlarda ve her aşaması sınavlarla ölçülen, 6 ay süren bir teorik ve pratik eğitimle verilmektedir ve sonucunda makinistler brövelendirilmektedir.
-          İZBAN araçları gerekli olan günün son teknolojileri ile donatılmış olup, en güvenli yolculukları, tek makinistin kullanımı ile ve olası insan hatalarında dahi, yolcu ve araç güvenliğini sağlayacak önceliklere ve sistemlere sahiptir. Bu sistemlerden bazıları;
 ATS: (Otomatik Tren Durdurma) Kırmızı sinyalde treni durdurur
TOTMAN:   Sürücünün kontrolü kaybettiği durumda treni durdurur.
    TREN KONUM ve BİLGİ SİSTEMİ: Tüm trenlerin pozisyonunun ve hızlarının anlık izlenebildiği sistem.
 
Demiryolu sistemlerindeki güncel teknolojilerden bilgisi olan herkes bilir ki (ve bilgisi olması gereken herkes bilmelidir ki), Demiryolu işletmesinde iyi bir eğitimi destekleyen, teknik güvenlik altyapıları da mevcuttur ve İZBAN’da bu teknolojilere sahiptir.
İZBAN’ın yaklaşık bir yıldır yürüttüğü hizmetinde, en önemsediği konu yolcu güvenliğidir. Sistem ve Yolcu Güvenliğini sağlayarak başladığı Ön-İşletme şartlarında dahi, zamanında hizmet üretmeyi hedefine koymuş önemsemiştir. Yaşanan her türlü problemleri çözmek için teknik ve idari ekibi ile seferber olmuş bu çabalar sonucu İZBAN işletmesinde hiçbir kaza yaşanmamıştır. Durum böyle iken, sanki kaza olması ümidiyle oluşturdukları senaryolardan nemalanmak ve bu yolla adını duyurmak isteyenlerin davranışları ve kentli üzerinde yaratmak istedikleri yersiz tedirginlik çabaları, bugüne kadar 22 milyon yolcuya hizmet götürmüş olan yüzlerce İZBAN personelinin emeğine saygısızlıktır.
Konumuyla emeğe en çok saygı göstermesi gereken kişi ve kuruluşların, emeğe ve bilgiye saygıları en doğal beklentimizdir.