ALİAĞA - MENDERES HIZLI TRENLE BİRBİRİNE BAĞLANIYOR

İzmir Büyükşehir Belediyesi, bir büyük projeyi daha yaşama geçirmek için hazırlanıyor. İzmir’in ulaşım sorununu büyük ölçüde çözecek olan Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi’nin Geliştirilmesi Projesi’nin önü açıldı. Kamu İhale Kurumu (KİK), İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin projenin yapım ihalesine bir firmanın yaptığı itirazı reddetti. KİK’nun Büyükşehir Belediyesi’ni haklı bulması ile projenin önü açılmış oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, proje kapsamında yapılacak olan 3 kilometrelik Karşıyaka tünelinin temel atma hazırlıklarına başladı. Başkan Aziz Kocaoğlu, projeyi 24 ayda tamamlayıp hizmete almayı hedeflediklerini söyledi.
Aliağa-Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi önünde hiçbir engel kalmadığını belirten  İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, projeyi belediyenin öz kaynakları ile gerçekleştirmeyi amaçladıklarını kaydederek, “İhtiyaç duyarsak Hazine garantisi olmadığı için ülke içindeki bankaların kredi olanaklarından yararlanabiliriz” dedi.

Proje kapsamında süren çalışmalarla Sarnıç karayolu Üst Geçidi’nin hizmete açıldığını hatırlatan Başkan Kocaoğlu, “Yakında Gediz alt geçidi de bitecek. Karşıyaka tünel inşaatı için yer teslimi çalışmalarımız sürüyor. Şubat ayında temel atma törenini yapmayı planlıyoruz. Başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere Başbakanımız ve CHP Genel Başkanını törene davet edeceğiz. Projeyi iki yılda tamamlayıp 79 kilometrelik hattı hizmete almayı hedefliyoruz. Bu işin zevki, Aliağa’dan hızlı trene binip Adnan Menderes Havaalanı’nda inmekten geçiyor. Bu proje, İzmir’in ulaşım sorununu büyük ölçüde çözecek. Bu proje,bizim öncelikli ve üzerinde önemle durduğumuz projelerin başında geliyor. Karşıyaka tünelinin temelini attıktan sonra 1.7 kilometrelik Şirinyer tünelinin ihalesine çıkacağız. Ayrıca Sarnıç, ESBAŞ, Gaziemir Semt Garajı ve Koşuyolu istasyonlarının temelini peş peşe atacağız” diye konuştu.

Aliağa-Menderes Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nin inşaat kısmı 200 milyon dolara mal olacak. Hatta çalışacak vagon dizinlerinin alımı için ise 140 milyon dolar harcanacak. Günde 550 bin yolcunun taşınacağı hattın işletmesini ise İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında kurulan İzmir Banliyö Sistemi Sanayi ve Ticaret A.Ş. (İZBAN) isimli şirket gerçekleştirecek.

80 KM.’LİK YENİ HAT NELERİ DEĞİŞTİRECEK ?

- Aliağa – Menderes arasında çalışacak metro ile konut ve sanayi bölgeleri birbirine bağlanacak. Günde 550 bin, yılda 165 milyon yolcu taşınacak.
- Aliağa – Menderes ve Üçyol – Üçkuyular metro hatlarının devreye girmesiyle yaklaşık 400 belediye otobüsü devre dışı kalacak. Bu otobüsler ise, çevre ve ilçe belediyelere kaydırılacak.
- İnşa edilecek karayolu alt, üst ve yaya geçitleri ile kentsel alanlarda trafik rahatlayacak, kazalar azalacak.
- Özel araç kullanımı azalacak, kent merkezinde motorlu taşıt kaynaklı hava kirliliği azalacak, hava kalitesi yükselecek.
- Kentin Aliağa –Torbalı – Atatürk Organize ve ESBAŞ gibi sanayi bölgeleri birleşecek.
- Sanayi bölgeleri ile konut alanlarını birbirine bağlayacak proje tamamlandığında 79 km.lik hatta seyahat süresi toplam 86 dakikaya inecek.
- 20 istasyon, 11 karayolu altüst geçidi, Karşıyaka ve Şirinyer’de 4.7 km.lik tünel ve 43 yaya üst geçidi yapılacak.